väderstationer i världen 1855 respektive 1899

Hur många temperaturmätarstationer (väderstationer) fanns det i världen år1855 respektive år1899?
Var i världen fanns dessa temperaturmätarstationer (väderstationer) år1855 respektive år1899?

Kommentarer

  • Hej Annette!

    Tyvärr har vi inget svar på din fråga. Möjligen kan du hitta svaret hos NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration) eller WMO (World Meteorological Organization). I Sverige hade vi inte någon enda officiell svensk väderstation så långt tillbaka som 1855.

    Vänliga Hälsningar
    Sandra
    Sandra Klimatolog