Väderkartorna på hemsidan

Jag har skrivit detta förut!
Kan ni inte visa en karta med L o H samt varm o kallfronter o tryck utskrivna! Gärna kombinerat med nederbördsprognos/molnighet.

Jag avskyr verkligen era kartor med små moln ibland med regndroppar under, det ger ingenting för mig. Om det nu är så att många gillar dessa små molntussar på kartan. Snälla kan ni inte då ge möjligheten att välja det jag söker! En riktig prognoskarta!

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för bra synpunkt!
    Vi arbetar med att ta fram en sådan karta och min förhoppning är att den kommer ut på webben i höst. Vi gjorde några utkast före sommaren som inte blev bra nog.
    Med vänlig hälsning,

  • På diagrammet kan man välja att klicka bort t ex byvind. När jag vill ha tillbaka uppgiften om byvind försvinner den när jag uppdaterar men inte när jag växlar mellan 2 och 10 dagarsvy. Gäller detta även för temp vind och nederbörd? Har inte "vågat" prova.
  • Hej Nils-Göran,
    Funktionen är byggd så att byvinden är inaktiverad som standardläge, men att man har möjligheten att även se den om man aktiverar den. Det gäller inte för temperatur, vind och nederbörd då de är aktiverade som standard.
  • I Firefox 82.03 finns markeringen för byvind kvar efter att jag uppdaterat.

    I Safari 12.0 försvinner markeringen för byvind efter uppdatering. Måste markera den varje gång.

    Hälsningar
    Nils-Göran Hörnestam
  • Hej Nils-Göran, tack för rapporteringen då vet vi!
    Önskar dig en fortsatt trevlig måndag.