Väderkartan

Jag har GöteborgsPosten, där byttes Vädret i dag till ny variant med nya uppgifter vars användbarhet man undrar över: t ex Vädertoppen, Vädret i går o Nederbörd vem behöver veta det? Däremot saknas den borttagna Långtids-prognosen 10 dgr, visserligen finns den perfekt i YR, men knöligt behöva klicka dit när den bekvämt om den fanns i er tablå.
Undrar Åke + goda vänner.

Kommentarer

  • Hej Åke,

    SMHI levererar dessvärre inte vädret för GöteborgsPosten längre utan det är något annat företag som har hand om detta nu efter årsskiftet.

    Bästa är nog att höra av sig till GöteborgsPosten för att få ett svar om vem som hanterar detta i dagsläget.

    Vänliga hälsningar,
  • Hej Sofie.
    Tack för svar, men jag förstår inte. På den halvsida i GP där "Vädret i dag" visas står det längst ner SMHIs logga med adress.Inte ett ord om någon annan vilket för mej betyder att ni har ansvaret för publiceringen i GP.
    Oavsett så går ju min fråga till er om ni ändra i tablån.

    MVH
    Åke
  • Hej Sofie
    Jag svarade samma dag, men när jag nu kollar varför inget svar så finns inte min text kvar utan måste ha försvunnit. Jag upprepar därför mitt svar:
    Förstår inte svaret därför att SMHI:s logga finns i tablån dvs det är ni som är utgivare o ansvariga för den eller? Oavsett så förstår jag det så att uppgifterna kommer från er och blir ju min fråga relevant att ställa till SMHI? Vad kan ni göra åt mina påpekanden?
    MVH
    Åke
  • Hej Åke,

    Anledningen till att ditt svar inte kommit upp är för att vi ej har hanterat frågan ännu. När vi har hanterat den så brukar de komma in på vårt forum. Men det är superbra att du dubbelkollar så vi har fått det 😀

    Jag tog din fråga vidare till dem som är ansvariga för detta och fick till svar att det är TT som gör denna grafik med hjälp av data från oss. Så vi har dessvärre inte något med grafiken eller vad som ska presenteras att göra. Vi bidrar endast med datan till TT som utformar detta och skickar vidare.

    Så bäst är nog att ställa din fråga till TT. Detta är deras mail: kundsupport@tt.se

    Vänliga hälsningar