Väderfenomen runt Arlanda flygplats

Hej, jag satt just och studerade radarbilderna över norra Uppland. Det ser ut att ligga en cirkelformad "väderbubbla" på en sträcka om 2-3 km runt eller i närheten av Arlanda flygplats, där det förefaller att inte förekomma någon nederbörd. "Bubblan" har funnits där sedan nederbörden kom in strax efter kl 17:00.

Är det korrekt att mindre mängd nederbörd fallit inom det område som "bubblan" omfattas av, och vad är orsaken till detta fenomen i så fall? Beror det på något som är att hänföra till flygplatsen?