Väder-rädsla?

Varför blir vi så oroliga nuförtiden när väderrekord bryts? Jag tänker på att vi kan läsa om regn rekord på 1800-talet eller köld rekord som kallades för "istider", men någon gång kan dessa slås utan att det har något med människan att göra, finns det någon studio om klimat/väger rädsla och varför vi gick från att fascineras av väder till att skrämmas av allt från värmeböljor till kondensations-linjer?

Kommentarer

  • Hej Jim. Jag har frågat runt lite på SMHI men vi känner inte till någon studie som kan svara på om människor har blivit mer rädda för att väderrekord slås.
    MVH Erik
    Erik Klimatologi