Upphovsrätt

Har precis spelat in en instruktionsfilm för Gotlands Museum om hur man tillverkar en kåsa ur en björkvril.
I ett av klippen råkade radion stå på med morgonens sjörapport.
Det visade sig att sjörapporten skänkte filmen ett mervärde i form av ljudlig bakgrundskuliss. Filmen skall inte användas i ett kommersiellt syfte.
Hur är det med upphovsrätten för sjörapporten?
Kan vi använda ljudklippet?
mvh
Frode Falkenhaug
Hemslöjdskonsulent på Gotland.

Kommentarer

  • Hej Frode! För vår del är det inga problem men du bör fråga SR som har upphovsrätten.
    Leif Webbkoordinator