Vem är SMHIs uppdragsgivare?

Hej!
Jag undrar vem som är SMHI:s uppdragsgivare, dvs vem som beslutar att ni ska finnas och som finansierar er verksamhet och som beslutar om vilket uppdrag SMHI ska ha?
Tack på förhand för ert svar!
Mvh, Anders

Kommentarer

  • Hej Anders,
    Det är Regeringen genom Miljödepartementet som är vår uppdragsgivare på den anslagsgivande delen av SMHI. På den affärsdrivande delen av vår verksamhet är det kunder, främst ur den privata sektorn, som är uppdragsgivare.
    Här kan du läsa mer om Regeringsuppdragen: http://www.smhi.se/omsmhi/utredningar-och-remis...
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!