Vilka tider uppdateras prognoser på smhi.se?

Hur ofta uppdaterar ni prognoserna på smhi.se? VI vilka klockslag?

Kommentarer

  • Hej Nils, tack för din fråga!
    Prognosmodellen ska godkännas innan följande tider: 07:30, 11:00, 17:30, 23:59 och 03:30. Däremellan kan uppdateringar göras i behov och i mån av tid.
    Meteorologens kommentar uppdateras vanligen runt kl. 06:00, 11:00, 13:30, 19:00 och 22:00. Ofta görs även flera uppdateringar däremellan.
    Önskar dig en fortsatt trevlig tisdag!
  • Tack för snabbt svar!
  • Tack för dewtta, men finns det någonstans en kan se när senaste uppdatering har gjorts och när nästa kommer? Så var det förr, har jag missat nåt?

    László
  • Hej László, tack för din fråga.Under varje modul på hemsidan står det när informationen är uppdaterad. I appen kommer det att framöver vara likadant.Vi har inte publicerat information om när nästa prognos kommer att göras, till viss del för att det kan bli ändrat. Nuvarande prognos är mest aktuell.Önskar dig en trevlig torsdag!
  • Tydligen allt för sällan.
  • varför svarar ni inte på alla frågor?
  • Hej Johan,
    Vi svarar på alla frågor. Ibland kan det dock ta lite tid om vi behöver ta frågan vidare inom organisationen.

    Vilken fråga är det som du menar är obesvarad?

    Hälsningar
    Susanne Kundtjänst