Tobakens inverkan på temperaturhöjningen

Hej
Jag undrar om det görs några forskningar om tobaksindustrins och tobaksanvänningen kontra klimatförändringarna pg.a att när tobak förbränns producerar ju varje cigarett, pipa, cigarr mm. både koldioxid och mycket het värme.
Jag hittade inte det på er hemsida och är förvånad över att det pratas om fisande kor, men ingenting om tobakens inverkan på temperaturen/luftmiljön.
Tacksam för svar
Annika

Kommentarer

  • Hej Annika
    Tack för din intressanta fråga. Jag känner inte till någon sådan studie.
    MVH Erik
    Erik Klimatologi
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.