Teoretisk fördelning av solinstrålning över året

Hej!  Jag skulle behöva en teoretisk fördelning över solinstrålningen i Bohuslän över året, helst på veckonivå (alternativt månad). Är det ngn data jag kan få från er?

Alltså av all solenergi som strålar mot Bohuslän under ett år, hur stor andel ligger i vecka 1, 2, 3 etc alternativt i januari, februari, mars...? Procentuell fördelning.

Jag har en hyfsat stor solenergianläggning och skulle behöva beräkna hur stor produktion jag kan räkna med per vecka alt månad. (Givetvis kommer vädret att påverka enskilda värden, men över tid blir det ju ett genomsnitt.)