temperatur nederbörd data - medelvärde Lund per vecka/månad - för 2018 / (1961-2018)

Hej! I dagens Sydsvenskan finns det grafik på temperatur/nederbörd - månads-medelvärde för Malmö 2018 jmf med genomsnitt ("normalt"). Jag laddade precis ner data för Lund från SMHIs webbsida (sedan 1961, november december 2018 saknas än så länge) och inser att det kostar viss tid att extrahera medelvärden. Min fråga: Tillhandahålla SMHI även sammanfattning av data (t ex medelvärden), mot avgift? (Jag antar att data för grafiken som visas i Sydsvenskan finns inte på er webbsida). Syfte: fundera på att visa väderdata i en vetenskaplig publikation.