Var finns tidigare års mätningar av vattenstånd i Vänern?

Hej,
Uppskattar de stora bokstäverna samt layouten i stort.
Saknar gör jag, de  gamla tabellerna dag/månad/år - eftersom jag bor vid Vänerns strand och redan haft ett gästhus totalförstört, i samband med översvämningen för ngr år sedan.
Snälla SMHI - ge oss tillbaka mätningarna som tidigare, dvs möjlighet att i tabell gå tillbaka och jämföra. Viktigt - inte minst för bönderna på Kållandsö som har invallad mark under Vänerns yta.
Jag talade med en man hos er som sa att många hade muntligen uttryckt vad jag nu gör skriftligen.

Lev väl,
Mats

Kommentarer

  • Hej Mats, tack för ditt inlägg!
    Jag skickar vidare din önskan till utvecklingsansvariga för observationssidan. Tills vidare kan du i Vattenwebb ladda ner tidigare mätningar av Vattenstånd från de största sjöarna.
    1. Välj Grundnät Vattenstånd
    2. Klicka på den lila fyrkant som dyker upp på kartan
    3. Klicka på Ladda ner data för att få en fil som du kan öppna med Excel
    Allt gott!