Stockholms temperaturserie

Varför uppdateras inte Stockholms temperaturserie från 1756? Vi är nu inne i 2022 och värdet för 2020 saknas fortfarande.
Stefan Fagré

Kommentarer

  • Hej Stefan.

    Tack för din synpunkt gällande Stockholms temperaturserie på vår hemsida.
    Tyvärr blev 2021 ett besvärligt år så vi har inte hunnit med allt som vi borde ha gjort. Vi beklagar verkligen detta. Vi hoppas kunna uppdatera Stockholms temperaturserie inom en relativt snar framtid.

    Tillsvidare hänvisar vi till Bolincentrets ursprungsdata för värden gällande år 2020 och 2021:
    https://bolin.su.se/data/stockholm-historical-temps-daily-2

    Thomas Klimatolog