Statistik per dag

Hej,

Vart kan jag hitta temperatur/nederbörd/soltimmar per dag, på en specifik ort? Jag vill se det i sifferformat, inte på karta i förhållande till normalvärden.

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej!

    SMHI har Öppna Data:

    http://opendata-download-metobs.smhi.se/explore/

    Därifrån kan du helt fritt hämta hem all sådan info.
  • Hej,

    Jag hittar inte riktigt det jag behöver. Kan ni guida mig lite närmare?

    Tack:)

    MVH
    Carina

  • Hej!

    Ovanför kartan väljer du först vilken parameter du önskar, och sedan väljer du station antingen genom att (lämpligtvis efter förstoring) klicka på önskad station på kartan eller genom att skriva stationsnamnet i sökrutan ovanför kartan.

    Då får du möjlighet att ladda hem datafiler i csv-format. Bäst är att ha datorn inställd så att csv-filer automatiskt öppnas från Excel.