Statistik för blixtnedslag

Hej!
Har tittat lite på er information rörande blixtnedslag.
Jag söker en information om hur sannolikt det är på årsbasis med åsknedslag i södra Sverige. Gärna en karta som visar åsknedslags frekvensen per 100 km2 per år, från 2015 till 2020.
Informationen kommer att användas för att beräkna hur stor risken är för att åsknedslagen påverkar ett 150 km kabelförband, känt som Sydvästlänken.

Hälsningar Kristian Gustafsson