Varför fungerar inte öppna data i mobilen?

Som ägare till betesdjur intresserar jag mig för nederbörd. När kommer ni att mobilanpassa sidan där man väljer ut station vars nederbördsdata man vill se? Idag, i min Samsung, flyter dialogfönstren ovanpå kartan omkring överallt och vissa dela är helt omöjliga att nå.

Kommentarer

  • Hej Anders,
    Tack för att du kontaktar oss.
    Sidan är anpassad för att använda i en mobil. I tråden ​Varför ta bort Kustobservationer?​​​ har jag lagt in en beskrivning hur man kan använda sig av favoritorter.

    Har du möjlighet att bifoga skärmbilder på hur det ser ut i din mobil?

  • Hej Anders,
    Sidorna för Öppna data är till för att ladda ner data till en dator, så det kommer nog att ta tid innan dessa sidor mobilanpassas.
    I vår mobilanpassade tjänst Senaste observationerna kan du se nederbörd från grundnätet de senaste 24 timmarna.
    Det finns också Professionella tjänster anpassade för specifika målgrupper, t.ex. Lantbruksvädret.
  • Varför fixar ni inte det här? Det har gått ett halvår sedan påpekandet.
  • Hej Jonas, tack för din återkoppling!
    Vi kommer inte att mobilanpassa Öppna Data, det är som jag sa tidigare inte meningen att man ska använda en mobil på dessa sidor, då det är en M2M-tjänst (Machine to machine) med API:er att bygga webb/app-produkter med hjälp av våran data.

    Testa gärna våran mobilanpassade tjänst Observationer, där kan du hitta både Nederbörd (dygn) och Nederbörd (timme) från alla våra väderstationer, som mäter dessa parametrar.
  • Anders Hjelmare, du kan panorera kartan om du håller dig längst ut till vänster. Då kommer du åt länkarna till excel-filerna.
    Men det är förstås "inte meningen" (!) att du gör det på telefonen.