Splittrat regn

Hej! Vad betyder "splittrat regn"?  Jag har börjat se det i Text-TV:s prognoser men inte hittat det i er ordlista.
Tack på förhand!
Marcus

Kommentarer

  • Hej Marcus,
    Splittrat regn när ett mer sammanhängande regnområde delar på sig så att det blir lite splittrat med regn på vissa ställen och vissa inte.

    Jag ska undersöka vidare om det kanske är något vi skulle kunna lägga till i vår ordlista.

    Med vänliga hälsningar,
    Maria
    Maria Klimatolog