Solnedgång på östra sidan av Gotland?

Hej!
Häromveckan såg vi en vacker solnedgång och dt var först efteråt vi reagerade på att vi var på östra sidan av Gotland... Hur kan dt komma sig att vi såg solnedgången gå ner i öst/ syd?

Kommentarer

  • Hej!
    Så här i slutet av december går solen ner i sydvästlig riktning, ungefär 43 grader väst om syd. Så ni borde ha sett solen gå ner i den riktningen, annars har jag tyvärr inget svar på frågan.

    Vänliga hälsningar
    Sandra
    Sandra Klimatolog