Snödjup Katterjokk

Varför är inte Katterjokk med på max snödjup ??  Under observationer finns ju Katterjokk med dagsnoteringen 108 cm !

Mvh
Björn Wikström

Kommentarer

  • Hej,

    I dagsläget använder vi två olika mätstationer för Katterjåkk och därför skiljer sig värdet åt mellan dessa olika tjänster.
    Vi ska kolla närmare på detta och undersöka hur vi ska åtgärda problemet.

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    Vänliga hälsningar
    Therese
  • Tack för svaret ! Ha en fin adventshelg och God Jul och Gott nytt år 🌟
  • God Jul och Gott Nytt År!
  • Hej,

    Hur går det i detta ärendet?

    Mvh Niklas
  • Hej Niklas,

    Den mätstation som mäter snödjup i Katterjokk är en manuell station som mäts av utav en av våra observatörer. Vårt system för max/min sidan är i nuläget inte kopplad till den manuella stationen utan endast till den automatiska som inte mäter parametern snödjup. Jag har tagit upp denna fråga igen och vår support jobbar på att lösa detta.

    Hälsningar
    Susanne Kundtjänst