SMHI väderapp

Går det inte att få kartbilden störra i appen? Och går det inte att tidigarelägga visningen, jag skriver detta omkring 22.00 men prognosen börjar inte förrän imorgon 10.30?

Kommentarer

  • Hej Johan,
    På iPad går det tyvärr inte att maximera kartmodulen, du kan få kartan lite större genom att använda plattan i stående läge.

    Bilden du har uppe i kartan visar Radar/blixt, om du utökar menyn med paraplyet så ser du det. Radar är observation (inte prognos - det är uppmätta värden) och visar information bakåt i tiden. Under kartan står det "Söndag 10:30".

    Prognos får du i kartan genom att välja någon av de andra lagerna, där finns temperaturprognos, nederbördsprognos och molnprognos.