SMHI appen, nederbördsprognos och radarbild

Det är väldigt dålig upplösning i SMHI Android app, när man kollar på nederbördsprognos eller radar och zoomar in. Det ser bättre ut när man kollar på smhi.se

Kommentarer

  • Hej Magnus,
    Ja tyvärr kan vi inte leverera samma höga upplösning i appen som på webben. Det är en avvägning mellan snabbhet och datamängd. Tyvärr har vi sett att appen kan krascha om vi har för många stora bilder. Detta är något som vi kan justera åt det bättre när tekniken medger. Har själv använt radarbilderna i appen frekvent i sommar och tycker de fyller sin funktion trots "pixligheten".
    Tack för synpunkten och ha en fortsatt trevlig sommar!

    Med vänlig hälsning,
  • Ni borde lägga ut samma nederbördsprognos då på websiten som ni har i appen. Jag kan inte hitta den varianten på SMHI.se
  • Hej,
    Korrekt, appens radarprodukt är specialanpassad för just app och mobil. Vår hemsida är mobilanpassad så hemsidevarianten funkar utmärkt i mobilen också. Radar till prognos kommer till hemsidan också. Förhoppningsvis i höst.

    Med vänlig hälsning,