Sjöväder i appen

Varför presenterar ni inte sjöväder och vindprognoskartor i er mobilapp? Som fritidsseglare är det viktigt att få tag i den informationen på ett enkelt sätt.

Kommentarer

  • Hej Johan,

    Tack för dina ideer, vi får se vad vi kan göra i framtida versioner.
    mvh
    Ilmar

  • Har det hänt nåt med detta?
    Sten R

  • Jag skulle också vilja lätt kunna hitta sjöväder, vindobservationer och havsvattenstånd i SMHI-appen. Nu måste jag gå till min stationära dator för att hitta dessa uppgifter. Mycket av mera allmänna klimatfrågor som jag hittar i appen verkar för mig mindre angelägna där, än de dagsaktuella uppgifterna om kustväder med vindar och vattenstånd - viktigt för alla båtägare och båtfarare efter våra kuster.

  • Hej Olle!

    Det är många som efterfrågar en app för hav- och kustväder. Jag skickar vidare din önskan till ansvariga utvecklare så får det ta en titt på det inför kommande lanseringar!

    Den app med sjöväder som finns idag är Sjöfartsverkets Viva, men det är inget vi på SMHI ansvarar för, utan då får du kontakta deras support: http://www.sjofartsverket.se/Maritima-Tjanster/...