sambandet mellan Diagram och Sannolikheter

de senaste timmarna visar Diagram att det ska bli regn kl 15 i Stubbetorp, Flen.
Men under sannolikheter finner jag inget reg.
Vad ska jag tro+
Hur kan det vara sådan skillnader mellan diagram och sannolikheter?
vänligen
Olle Meyer
Stubbetorp

Kommentarer

  • Hej Olle,

    Tack för din fråga!

    Tyvärr är det så att sannolikhetsberäkningen tar ca 20 min att utföra, efter att prognosen uppdaterats. Det innebär att det kan skilja mellan produkterna.

    Vi arbetar med att ta fram en ny version av sannolikheter. Det är ganska mycket jobb med bakomliggande data och system men jag hoppas att vi är klara till nästa sommar. Vi kommer inte att göra några förändringar av sannolikhetstabellerna tills allt annat är färdigt.

    Vänliga hälsningar,