Oceanweb: vart har prognoserna tagit vägen?

Hej

Fram tom den 1/2 2017 fungerade följande utmärkt:
http://produkter.smhi.se/OceanWeb/

Sedan dess har den inte uppdaterats. Jag kan inte hitta någon info om detta eller hitta något annat ställe där jag kan se både nuvarande vattenstånd samt en sammanställning av prognoser.

Kommentarer

  • Hej Robert!

    Tack för att du uppmärksammar detta! Prognoser och observationer av havsvattenstånd  finns på smhi.se under Vädret - Vattenstånd och vågor.

    Jag har skickat vidare din kommentar till ansvarig för Oceanweb så de kan lägga till en länk till den aktuella sidan.
  • Hej, jag letar efter var man hittar Vänerns vattenstånd i förhållande till referensytan på sjökortet.
  • Hej Jan,
    Om det är observationer du letar efter, så hittar du det i Observationstjänsten - vattenstånd. Mätningarna för Vänern är presenterade i RH00, det borde gå att direkt översätta till referensytan på sjökortet.