Regnstatistik skillnad Onsala -Göteborg

Hej, jag har en känsla att det regnar mindre i Onsala (där jag bor ca 1km från havet) än i centrala Göteborg. Finns årsstatistik på det?

Kommentarer

  • Hej!

    Din förmodan stämmer. Om vi tittar på åren 2006 - 2018 (den tid då både Göteborg och Onsala haft mätningar) så är årsmedeltalet 802 mm i Onsala och 961 mm i centrala Göteborg.