Regnsymbol fast det är minusgrader och 0 mm?

Hej. Jag undrar varför er sida börjat visa väldigt mycket fel? Vädret stämmer nästan aldrig när man kollar er sida. Sen undrar jag varför de står att de ska regna när de ska vara -5? brukar de inte komma snö då? Och varför visas regn när de står 0mm?

Bifogad fil:

Kommentarer

  • Hej Madeleine!

    Visst kan det kännas tokigt med regn vid så kalla temperaturer, och normalt snöar det vid -5. Men som vädret ser ut är det mildare en bit upp i atmosfären och då blir det underkylt regn. Tyvärr står det bara regn på sidan, det skulle vara underkylt regn.

    Regn vid 0mm i prognosen, betyder att det är lätt regn, troligen duggregn, man blir våt, men det blir mindre än 1 mm.

    Så som sagt är det underkylt regn som faller, så ta det lugnt om du ska ut på vägarna!