Regn kl 00

Hej,

En liten detalj

Jag har sett att i prognoser så summeras regn för "I dag" dygnet fram til kl 00 medan i tabellen tillhör 00 "I morgon".

Det är lite förvirrande när dygnssumman inte stämmer.

Bifogar en bild.

mvh

Kommentarer

  • Hej Jan, tack för din fråga.
    Jag håller med på att det är förvirrande, men nederbörden är en parameter som anges ackumulerat, det vill säga värdet klockan 00 är nederbörden för timmen mellan klockan 23-00, det ska alltså räknas med på föregående dygn.