Radar/Blixt Sverige: Avbrott i Vara sen 6 jan 2016

Sedan en tid tillbaka finns ingen täckning av stora delar av Bohuslän, vad beror detta på? Avbrott i Vara? Annan orsak? När kan det vara åtgärdat?
Återkommer med ett gammalt förslag, informera om driftstörningar, ange orsak och åtgärd, så vet era kunder vad som är anledning till sådana avbrott.
Med många vänliga hälsningar
Börje Karlsson
Styrsö

Kommentarer

  • Hej Börje!

    Som du skriver är det ett avbrott i Vara som spökar. Driften svarar så här: "Radar Vara levererar inte användbara data till kompositprodukter sedan 2017-01-06. Detta är idag felanmält till Saab och felsökning pågår".

    Jag skickar din kommentar till webbansvariga så hoppas vi det dyker upp en sida med information om driftstörningar.

    Allt gott!

  • radarstationen i Vara har inte fungerat alls bra efter den så kallade "moderniseringen". Ingen verkar veta hur man ska få de nya grejerna att fungera lika bra som det gjorde förr?

  • Hur är det nu mera väldigt stor skillnad på norden radar bilden och Sverige bilden
    Finns liksom ingen likhet
    Är radarbilden från vara helt borta

    Lars Andersson
  • Hej Lars,

    Ja, det är fortfarande driftstopp på radar Vara tyvärr.

    Hälsningar
    Susanne Kundtjänst