Radar/blixt

Hej!
Hur långt är tidspannet mellan varje streck i tidsskalan i bildens underkant+
Mvh
Stig

Kommentarer

  • Hej Stig,

    Jag har tagit din fråga vidare till våra utvecklare och de svarade att i mellan varje streck på produkten "Radar med blixt" är det 5% av hela tiden.

    Vi har alltså inget fast tidsspann utan man har utvecklat reglagens tidsspann från en matematiskt syn och de visar alltså hur stor andel av bildspelet man rört sig över.

    Vanliga hälsningar,

  • Hej!
    Går det att få fram radarsekvenser längre bak i tiden än ett dygn (eller vad som nu visas)?
    Sparas det någonstans? Historik!
    Jag skulle vilja spola tillbaka minst en vecka ibland.

    Hasse K
  • Hej Hasse,

    Här kan du hitta alla våra historiska radarkartor:
    http://opendata-download-radar.smhi.se/explore/

    Vänliga hälsningar,
    Sofie