Varför är inte alla radarstationer från Norge med i era bilder?

Varför är inte alla radarstationer från Norge med i era bilder? Det finns 2 st i norra Norge som har varit i drift i några år. De finns med på bilderna från yr.no
Finns det några planer på att täcka in hela Sverige? Södra lapplandsfjällen är helt utan radartäckning!

Kommentarer

  • Hej! Tack för dina frågor. I framtiden, med ett nytt produktionssystem, kommer vi ha möjlighet att även visa data från dessa radaranläggningar i norra Norge. Vi kommer att utvärdera om vi ska ta med dessa. Beslut finns ännu inte men din input är värdefull. Tyvärr vågar jag inte lova när detta nya system är igång.

    Det finns inga planer på fler radaranläggningar i Sverige.