Räcker med ett ord, skärpning !!!

Varför slår inte SMHI och YR och DMI sig ihop och gör en vettig prognossida ?
DMI hade den klart överlägsna sidan innan man fick för sig att göra en ny (barnanpassad?) för några månader sedan. SMHIs "2 dagar" som bara är 1½ är klart sämre än YRs. YR visar åtminstone nedrbörd min/max ! Osv.......
Blås av prestigen och gör något gemensamt, vettigt, konsumentanpassat !

Kommentarer

  • Hej Rune. Vi samverkar redan nu i hög grad med att ta fram prognoserna i ett flertal samarbeten. I dagsläget finns dock inga pågående diskussioner kring en gemensamm webbtjänst för prognoser.
    På smhi.se har vi en 10-dygnsprognos ett klick bort från prognostjänsten på webbplatsens startsida. Vad är det du tycker kan bli bättre i den, förutom max/min nederbörd? Har du konkreta förslag så ser jag till att de hamnar hos produktansvarig.

    Leif Webbkoordinator