Problem SMHI app iPad

SMHI appen verkar inte funger för iPad trots ominstallation och omstart .

Kommentarer

  • Hej Göran,
    Tack för att du kontaktar oss om detta!
    Vi har undersökt omfattningen av problemet, det påverkar visst bara iPads.
    Vi tror att felet beror på sommartidsövergången denna helg, och vi tror (och hoppas) att felet rättar till sig själv efter klockan 02:00 på söndag. Vi kommer ändå inte att hinna göra något innan helgen, men skulle felet bestå nästa vecka så kommer vi självklart att agera.
    Önskar dig en fortsatt trevlig fredag.
  • Låter lite konstigt med tanke på att sommartiden infaller om två dagar och varför då inte samma problem i iphone där den fungerar perfekt.
  • Hej, Ipad-appen slutade funka i fredags, dvs innan sommartid. Jag försökte istället logga in med paddans webbläsare, Safari,  idag söndag, men det funkar inte heller. Jag gick då till datorn men er hemsida fungerar inte där heller, med Apples Safari. Med Chrome funkar  den dock. På iPhone funkar appen också. Med Safari i iPhone kopplar den dock inte upp på er hemsida. Ni har tydligen ändrat nåt som berör Safari och Ipad-appen, alla andra sidor funkar på samtliga minne enheter.
  • Kl 19:36 26/3 är problemet kvar.
  • Hej Conny,
    Det har att göra med hur vi presenterar solens upp- och nedgång, då det görs på prognosen för kommande dagar (i detta fall både före och efter söndag, när det var i fredags).
  • Hej Per och Michael,
    Tack för eran inrapportering, vi håller just nu på att undersöka vad som kan orsaka att just Safari inte läser app/hemsida.
  • Funkar nu på webbsidan med Safari, på dator, iPhone och iPad. Appen iPad ännu ej igång.
  • Hej Per,
    Ja, vi hittade felet för Safari, så det är löst. Vad det gäller appen så avvaktar vi några dagar, förmodligen löser det felet sig själv. Vi har börjat bygga en ersättare av gamla iPad-appen.
  • Hej!
    iPad appen fungerar som den ska igen, det var som vi misstänkte övergången vintertid/sommartid.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.