Precisering av "senaste månaderna" Krokshult SMHI:s mätstation

Total nederbördsmängd för de senaste månaderna uppgår till: 167.1 mm.

Vad menas med "senaste månaderna"? Antalet millimeter anges med en decimal och jag skulle vilja veta hur många månader som avses med "senaste". Uppgiften blir ju helt meningslös som det formuleras nu!

Lennart Mogren

Kommentarer

  • Hej Lennart

    Jag kan bara hålla med. Men för att kunna åtgärda det behöver vi veta var du har hittat denna information?

    Hälsningar
    Lennart Wern
    Lennart
  • Hej Lennart,

    Jo, det är på sidan för mätstationen i Krokshult
    "Total nederbördsmängd för de senaste månaderna uppgår till: 183.2 mm."
    och sidan hittas på
    https://www.smhi.se/vader/observationer/observationer#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,tab=all,stationid=76230,type=weather
    Misstänker starkt att samma formulering finns på alla mätstationernas sidor.

    Mvh
    Lennart
    Lennart Mogren
  • Hej igen Lennart

    Tack för dina synpunkter! Tack vare synpunkter från dig och alla andra läsare har vi möjlighet att förbättra oss.

    Under texten ""Total nederbördsmängd för de senaste månaderna..." finns ett diagram och det är summan av dygnsnederbörden i diagrammet man angivit.
    Jag har vidarebefordrat dina synpunkter till ansvariga.

    Hälsningar
    Lennart Wern
    Lennart