Orts belägenhet

På t. ex.  nederbördskartorna anges  ett ortsnamn men ingen exakt angivelse var orten är belägen. Det är därför svårt att att se var redovisad nederbörd fallit. Är det möjligt att med en punkt ange var orten verkligen ligger.

Kommentarer

  • Hej Bengt, tack för din fråga.
    Observationstjänsten - Nederbörd (timme) kan du se koordinaterna direkt i anslutning till den utvalda stationens observationer, jag bifogar en bild nedanför.
    Önskar dig en fortsatt bra måndag!

  • Hej Anders!
    Jag förstår inte hur jag  blir hjälpt av att känna till koordinaterna. Vad jag behöver är ortens läge på nederbördskartorna - se mitt första inlägg.
    Vänligen
    Bengt Jutell
  • Hej Bengt, ursäkta att svaret dröjt.
    Då förstår jag inte riktigt vad du menar med "nederbördskartorna", menar du prognos eller observation? Du nämner också "redovisad nederbörd", vilket gjorde att jag antog att du menade observationer. Skulle du kunna utveckla ursprungsfrågan ytterligare?