Orsak till störningar i radarbild

Vad kan störningarna i form av "stjärnor" på radarbilderna bero på? Jag tittar på denna sida: https://www.smhi.se/vader/radar-och-satellit/radar-blixt/q/Stockholm/2673730#colorblind=true,layerselected=5min

Se min bifogade bild.

Runt Gotland ser man "strålar" ut från ön. Detta kan inte vara korrekt. Strålarna är inte heller konstanta utan vissa strålar försvinner och andra dyker upp om man drar i pilen längs med tidsaxeln. Störningar orsakade av rörliga objekt?? Vad avgör väderstrecket på strålen? Strålarna uppstår oftast (åtminstone det senaste dygnet) runt Gotland men även från Karlskrona och Stockholm...varför då?