Öppna regn och blixtkartan

Hej den nya regn- och blixtkartan har jag som snabbval i web-menyn, Den öppnar sig snabbt men zoomar sedan in så jag bara ser några mil ut runt vald startort. I förra appen kunde jag ställa in vilken kartbild jag ville ha som start och jag vill ha halva Danmark, Södra Norge, Skagerack och Kattegatt, så jag enkelt kan se vilka regnväder som är på gång.
Hur sätter jag en större karta i starten?

https://www.smhi.se/vader/radar-och-satellit/radar-blixt/q/V%C3%A4stra%20Fr%C3%B6lunda/G%C3%B6teborg/2664050#colorblind=false,layerselected=15min

Kommentarer

  • Hej Patrick! Jag skickar din fråga vidare till produktansvarig.
    Leif Webbkoordinator
  • Håller med Patrick! Jag kan heller inte få tidsspannet på uppdatering att ligga kvar på 5 minuter.
    Allmänt rörig bild på den nya sidan.
  • Fyller på med en fråga till. Går det att ordna en direktlänk, så att man får inställningen Sverige (5 min) direkt?
  • Håller med Patrick, dessutom tycker jag att den nya kartan är irriterande ryckig i sina rörelser, moln dyker upp här och där för att sedan försvinna. Det är omöjligt att kunna se åt vilket håll regnvädret är på väg. Den gamla kartan var så mycket bättre, backa tillbaka tack.
  • På den gamla "regn och blixkartan" så gick det att välja 5 min eller 15 minuter uppdatering vilket jag uppskattade. Vart har 5 min uppdatering tagit vägen och varför?
  • Hej! 5 minuters radar hittar ni under "Visa kartlager". Det tittas på om det kan görs tydligare.

    Leif Webbkoordinator
  • @ Tomas: Direktlänkfrågan är skickad till produktansvarig.
    Leif Webbkoordinator
  • Det är inget problem att hitta men den ligger inte kvar som förvalt. Hela bilden är ju så rörig. Den gamla var så mycket proffsigare.
  • Hej,
    Tack för bra synpunkter. Tar med dem när vi gör justeringar av tjänsten.
    Med vänlig hälsning,