Varför får jag olika prognoser i app och på hemsidan?

När jag går in på telefonens app så fick jag idag besked om ihållande duggregn, timme för timme.
För att kontrollera så tog jag hemsidan på datorn och fick en helt annan bild med växlande molnighet och 0 mm nederbörd! Molnigt men inget regn alls.
Hur kan det skilja så mycket inom samma vädertjänst?

Kommentarer

  • Hej Annika,
    Vår nya vädertjänst (direkt på startsidan + 10-dygn) och nuvarande app har samma datakälla, så det ska inte kunna skilja mellan dessa. Dessa två tjänster skiljer sig emot vår gamla vädertjänst, som inte använder den nya högupplösta modellen.

    Vänligen kontrollera, både i appen och på hemsidan, att du verkligen valt rätt ort från rätt kommun (det kan finnas flera orter med samma namn i olika kommuner).

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.