Observationer saknas för Järnäsklubb

Hej en undran ! ser inga observationer från Järnäsklubb ? vad har hänt? visserligen blåser det drygt 20 m/c och ca 60 cm "övervatten" men det når väl inte  upp till mätstationen,

Kommentarer

  • Hej Leif, tack för din inrapportering.
    Järnäsklubb är för tillfället avpublicerad från våra offentliga observationer, då denna station just har genomgått ett teknikskifte. Vi håller på att granska data, och inom kort kommer den att finnas igen bland övriga observationer.

    SMHI håller på att byta teknik i hela sitt observationsnät, det är ett projekt som sträcker sig över 3 års tid, och just denna vecka var det Järnäsklubbs tur.