Observationer Hjälmarens- vattenstånd 2020-09-09

Vad är anledningen till att vattenståndet inte uppdaterats de senaste 10 dagarna? Är det fel på utrustningen eller finns det någon annan anledning?
//Magnus

Kommentarer

  • Hej Magnus!
    Ursäkta ett sent svar, men just den här frågan brukar dyka upp med jämna mellanrum, men just idag saknas data igen så det kan vara passande att svara.

    Vattenståndet i Hjälmaren mäts av Hjälmarens Vattenvårdsförbund. De brukar skicka in mätvärden varje kväll, kring 21-22 ungefär. Så snart vi fått tillgång till observationerna så publicerar vi vattenståndet på vår hemsida. Det innebär att det ser ut som att vi saknar dagens värde varje dag, men gårdagens värde är ganska färskt!

    Mvh,
    Ola
    Ola GIS- och databasexpert