Nyfiken

Märkligt först öppnar SMHI Folkets Väder sidan som stängdes sep 2019 och puffa via email att den är öppen och sedan efter 2 dar stänger ni den igen? http://folketsvader.se/senaste-rapporterna Skulle vara roligt och få ett svar om detta från SMHI

Kommentarer

  • Hej Rolf.
    Vi förstår att det kan verka märkligt. Vi stängde Folkets Väder efter att vi informerat om det för ett tag sedan. Tjänsten har drivits på en extern server, där vi även har en annan lite mindre tjänst till några mediakunder och av någon anledning, som inte heller våra utvecklare kan förstå, så startades Folkets Väder om automatiskt av servern. Vi undersöker hur det kunde ske. Det betydde att mailutskicken om att ”Folkets Väder saknar dig” även skickades ut. Jag fick själv ett sådant e-post i helgen.
    I går stängde vi tjänsten igen, och vi kommer att se till att den fortsätter att vara avstängd.
    Vänliga hälsningar
    Kjell Lund/SMHI
    Leif Webbkoordinator
  • Hej,

    Nu på morgnen kom ytterligare ett mail från Folkets Väder.
    Hemsidan verkar vara nestängd och det finns ingen avregistreringslänk i mailet.
    Hur gör jag för att bli struken från listan?

  • Hej Fredrik,
    Ber om ursäkt för väldigt sent svar. Verkar som om ditt inlägg fastnat hos en person som inte jobbar med vårt frågeforum.

    Får du fortfarande dessa mail från Folkets väder? Tjänsten ska vara nedstängd sedan länge och mail ska inte längre gå ut.

    Återkom om problemet kvarstår.

    Hälsningar
    Susanne Kundtjänst
  • Hej,
    Nej, inga fler mail efter 15 april.
    Tack för hjälpen!
  • Ok, vad bra!
    /Susanne
    Susanne Kundtjänst