Nyby i Håbo ?

Varför kommer alltid "Nyby" upp i Håbo kommun med Bålsta som tätort när jag väljer platsåtkomst på er sida ?   Hade förstått om det hade varit Håbo eller Bålsta som kommer upp, då det är där jag bor och därifrån jag tittar på er sida. Andra orter har ju oftast det namn man vill se vädret på i er karta, men inte här... (tror inte att det bor någon på Nyby gravfälft..) Förövrigt håller sidan "smhi.se" på att bli helt ok !

Mvh

Kommentarer

  • Hej!

    Vi har tyvärr inget bra svar för ögonblicket, utan får ta itu med Nyby-problemet i augusti när namnansvarig återkommer från semester. Till dess hoppas jag du får en god sommar!
  • Hej Reine,Trots semester, så hoppade jag in och gjorde en insats för att du skulle kunna söka på din favoritort i sommar :-)
    Nu har vi lagt till Nyby, men eftersom det finns så många Nyby så måste man söka på Nyby Håbo för att rätt Nyby ska visas i träfflistan.Önskar dig en skön sommar!
  • Hej. Tror det blev ett litet missförstånd där. Vad jag undrade över, är varför får man inte upp Bålsta (där jag bor) när man klickar på "visa min position" i er sida, utan den säger då att jag befinner mig då på en gammal gravplats i Bålsta.  Men tack ändå för svaret på din semester !