Hur tänker ni kring nya observationssidan?

Hej!
Hur kommer det att bli med observationerna i framtiden? Tar bi till er av den kritik som framkommer i bloggen? De flesta som jag läst är minst sagt kritiska mot ert nya upplägg som verkar tillkommit för andra än de som vanligtvis tittar på observationerna.
Intresserad av hur ni tänkt vid tillkomsten av den nya sidan.
Vänligen
Bertil Nordin
Rättvik

Kommentarer

  • Hej Bertil,
    Vi lyssnar, och tar även till oss både positiv och negativ kritik.
    Den nya observationstjänsten har genomgått en hel del användartester innan den lanserades, den har också funnits som BETA ett par månader innan vi lanserade den skarpt. De flesta reaktionerna var då väldigt positiva, medans flertalet av reaktionerna efter lanseringen var mer kritiska, när vi hade ersatt den gamla observationstjänsten.

    Flera användare, som hört av sig efter lanseringen, saknar en överskådlig bild över hela Sveriges observationer, en vana som fanns med från den gamla tjänsten. Det är något vi inte såg behovet i vid våra användartester; Vi frågade om användaren var intresserad av observationer i Norrbotten, om man bor i Skåne. Svaret har varit övertaligt Nej på denna punkt.

    Vi har nu lyssnat in oss, och bygger just nu in en överskådlig vy när man kommer in på tjänsten. Det är tyvärr inte något som görs "över en natt", det måste testas, blötas och stötas innan vi kan driftsätta uppdateringen, då detta är en av våra största produkter, och kvalitén är givetvis väldigt viktig. Vi försöker så gott vi kan att lyssna på alla in-kanaler vi har, och tillgodose så många användare som möjligt!

    Tack för att du hör av dig till oss, önskar dig en fortsatt trevlig dag.

  • Den nya utformingen av er sida är som ett LSD rus.
  • Hej Gör om gör rätt,
    Det är lite svårt att förstå vad du uppfattar är fel. Vi tar gärna kritik och vill gärna förbättra våra tjänster, men det är inte så lätt om vi inte får något konstruktivt att förbättra.