Nederbördsdata GIS

Hej,
Jag undrar om ni har något arkiv där man kan välja att få nederbördsdata levererat i shapefiler så att dessa går att använda i GIS? Dvs grids med interpolerad data, alternativt i punktformat från mätstationerna?

Mvh
Anna-Klara

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Genom Öppna data kan du ladda ner nederbördsdata, där kan du välja att ladda ner meteorologiska modelldata som levereras i Grib-format, här kan du läsa mer om SMHIs modelldata