nederbörd goland 2017?

mm nederbörd månad för månad gotland 2017

Kommentarer

  • Hej
    Väderstatus i Ängelholm de sista 14 dgr i Ängelholm i nov 2017 hagel storm regn???
    Tacksam för svar  detta är som underlag till försäkringsärende.
  • Hej Jan, ursäkta för sent svar!

    På vår sida Öppna data kan du hämta den information du söker.
    Här är en direktlänk till sidan: http://opendata-download-metobs.smhi.se/explore/

    • Välj först parameter Nederbördsmängd, tim- eller dygnsvärde etc.
    • Välj ”Endast nu aktiva”, zooma in på kartan och klicka på den gröna prick som ligger i det område du är intresserad av.
    • Sedan väljer du ”Historiska granskade”, ”Senaste 4 mån” eller ”Senaste dygnet” och öppna filen i Excel.

    Får du massa rutor (#####) istället för datum när du öppnar filen i Excel måste du bredda kolumnen för att synliggöra datumen.
    Hämtar du observationer själv från hemsidan är det helt gratis, vill du att vi skickar de här uppgifterna till dig tar vi en avgift på 900 kr + moms. Är du intresserad av det får du återkomma med faktureringsuppgifter samt organisationsnummer.

    Ha det gott!