Finns det någon varning för nattfrost?

Varje natt är det kallare här på min ort än SMHI uppgivit. Nattfrosten är ju viktig för att vi ska kunna skydda våra utplanterade växter. Finns det något man kan göra för att förbättra nattfrostvarningar?

Kommentarer

  • Vi har inget specifik varning för frost. Ortsprognosen får inte alltid med lokala variationer, vilket blir tydligt vid "frostväder" där bara några graders skillnad kan ha stor påverkan på omgivningen (växter, väglag etc).

    Oftast brukar Meteorologens kommentar nämna om det finns risk att temperaturen går under 0 grader för området. Så min rekommendation är att alltid läsa meteorologens kommentar (text i appen).