När sker uppdatering av års- och månadsstatistik?

Hej,

Jag brukar använda er data av års- och månadsstatistik i mitt arbete, men såg att ni inte uppdaterat för september där än och hade för mig det kom första dagen/dagarna i nästkommande månad.

Så min fråga är när uppdateras detta för september?

http://www.smhi.se/klimatdata/meteorologi/temperatur/2.1240

Tack på förhand!

/Richard Holst

Kommentarer

  • Hej, september kommer förhoppningsvis i slutet av denna vecka.
    med vänlig hälsning,
    Weine Josefsson
  • Hej. Jag har samma fråga som ovan. När kommer månadsstatistiken för maj 2020? Jag undrar även om det går att ta del av dessa data mer ”live”, tex dagligen i någon form/tjänst eller om den endast är tillgänglig per månad?
  • Vi brukar lägga ut den första versionen av månadstabellen ungefär fyra dygn in i nästa månad. Då brukar det finnas så pass mycket data att tabellen inte blir alltför gles. Så på torsdag den 4 juni bör den finnas.
    Vi tycker själva att det här är en lite statisk produkt och vi har börjat fundera på nya lösningar där kunden själv kan bygga sin tabell utifrån ett anrop. Men någon tidsplan kan jag inte ge.
    Sverker Klimatolog