Minusgrader och dimma

Hej! Jag undrar hur det kan vara -8 grader och tjock dimma samtidigt? Borde inte fukten i luften frysa till iskristaller och falla ner när det är så kallt?
Lisa

Kommentarer

  • Dels kan det vara fråga om underkylda dimdroppar och de hålls svävande på samma sätt som dimdroppar vid högre temperatur. Även om det skulle vara fråga om iskristaller så kan de också hållas svävande.
    Sverker Klimatolog