Månfaser

Hej!
Varför kan man inte se månens faser i rapporteringen? Det kunde man förr.

Kommentarer

  • Hej Joakim,

    Månens faser tillhör mer astronomi än meteorologi, och astronomi är tyvärr inte något som vi har som expertområde.

    Jag har försökt att kolla runt med våra meteorologer om vi har haft månens faser förut men ingen kommer ihåg detta. Kan de varit så att du fått dessa uppgifter via en tidning, TV eller någon hemsida som inte tillhör SMHI?

    SMHI gör idagsläget endast prognoser för vår egna hemsida/app och sedan i radio P1 och P4.

    Vänliga hälsningar,