Varför visas måne som ikon?

Hej!Jag brukar använda smhi's app för att kollavädret, men varför visas i Kåbdalis en måne när det är soligt. Även för Harads blir det en måne. Andra närliggande orter som Jokkmokk får minsann en sol. Istället för sol och moln dvs växlande molnighet får vi i Kåbalis se ett moln med en måne. Varför är det så?Med vänlig hälsning,Anki

Kommentarer

  • Hej Anki, tack för ditt inlägg.
    Vi fick reda på problemet i förrgår, det är ett bakomliggande system som inte riktigt är med på det där med midnattssol =)
    Vi hoppas lösa detta så snart som möjligt. Vädersymbolerna visar rätt väder, även om det har smugit in sig en måne istället för en sol.
    Felet inträffade förra året också, så av erfarenhet kan jag lugnt meddela att inom 10 dagars tid kommer felet att ha rättat till sig självt, precis som det gjort för Jokkmokk.
    Önskar dig en fortsatt månklar onsdag!