Lufttryck i "nya observationer"

Hej!

I den nya observationssidan som ni har släppt (och nyss uppdaterat igen) visas lufttrycken med enbart heltal. I den gamla versionen var det med en decimal. Det känns lite konstigt att man väljer att i uppdaterade versionen ge mindre exakta värden än i den gamla. Finns det med i någon "att göra lista" att ev återinföra detta i framtiden?

(jag har än så länge bara noterat detta på lufttrycken, jag vet inte om det även gäller andra parametrar)

Kommentarer

  • Hej Jonas,
    Det stämmer, det var uppmärksamt av dig!
    Vi har bedömt att användarna vill ha en enkel översikt, därav finns det inte med i kartan/tabellen. Däremot kanske den skulle vara med i diagrammet, något vi får titta på vid nästa uppdatering. Vill man ha lufttrycket med decimal får man hämta det här: http://opendata-download-metobs.smhi.se/explore....

    Vad det gäller mindre exakta värden i den nya tjänsten, så har parametern vind (m/s) fått en decimal, något den parametern inte hade förut.

    Det finns en lista med "att göra"-punkter på, en sk. backlog, som växer vartefter vi får in rapporteringar från allmänheten, men i dagsläget finns inga inplanerade förändringar, då vi för tillfället fokuserar på tjänster som ska fungera till allmänhetens sommar-semester.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag.